Wij hebben een zeer droevige mededeling:

Gepubliceerd op 30 juni 2020 om 15:25

Wij hebben een zeer droevige mededeling:

Wij zijn als Stichting Rijk Voor Arm diep getroffen door het Corona virus en de maatregelen die gemaakt zijn door de regering ter bestrijding hiervan. Hierdoor moeten wij helaas ons Activiteitencentrum Uut en Thuus definitief sluiten!

De Reden :We weten dat we per 1 juni weer open konden voor 30 mensen MITS we de anderhalve meter maatregel konden waarborgen, we hebben er toen een team opgezet die moest gaan berekenen en berekenen hoe we dit het beste konden doen, uit het onderzoek blijkt dat we dan 4 tafels ( van 1.60 bij 80 aan elkaar) konden neerzetten met om elke tafel 4 stoelen zodat iedereen 1,50 m. van elkaar af zit en een looppad heen van 1,50 m. en een looppad van 1,50 m. terug. Dit betekent dat we dus 16 mensen kwijt kunnen in onze zaal in plaats van 30 mensen. Nu zegt de regering heel mooi van we gaan de boel weer wat versoepelen door per 1 juli 100 mensen toe te staan maar, MITS DE ANDERHALVE METER GEHANDHAAFT WORDT! Dit betekent dus dat we in ieder geval tot 1 september nog steeds maar 16 mensen kwijt kunnen, want nu 16 mensen op anderhalve meter mogelijk betekent bij hun “versoepeling: van 100 mensen maar wel op anderhalve meter", blijft dan ook 16 mensen onze zaal groeit namelijk niet de afmetingen van de zaal blijft hetzelfde wat het aantal mensen ook wordt, we kunnen pas meer mensen kwijt als die anderhalve meter eraf gaat niet het aantal mensen verhogen dat helpt niet. Hier zullen heel veel cafe’s last van gaan krijgen en misschien ook wel moeten sluiten!Dit betekent ook dat wij geen zaalverhuur meer kunnen doen, dit was noodzakelijk om de kosten per maand te kunnen drukken, wij krijgen namelijk niet zoals wijk en buurtcentra subsidie van de Gemeente dus staan zelf voor alle onkosten, onze activiteiten van de Stichting zijn voor de bij ons ingeschreven kinderen allemaal gratis of voor een hele kleine bijdrage, dit levert de Stichting geen geld op, dat is ook niet de bedoeling want de Stichting is er voor de kinderen!

Conclusie :Geen inkomsten maar wel maandelijkse uitgaven houdt niemand vol, dus ook wij niet en we zijn al vanaf 6 maart gesloten, dit heeft er al voor gezorgd dat de Stichting haar kleine buffer nu ook geheel kwijt is en dat nu zelfs de verjaardagsdoos in gevaar komt. Dit mag echter niet gebeuren want dat is onze hoofdzaak!.

Gevolg :Om het voortbestaan van de Stichting Rijk Voor Arm en de verjaardagsdoos te kunnen blijven behouden en voortzetten heeft het Bestuur van de Stichting Rijk Voor Arm besloten om dan maar afscheid te nemen van onze Activiteitencentrum Uut en Thuus, wel met ontzettend veel pijn in ons hart want we hebben daar die bijna drie jaar veel activiteiten, evenementen en feestjes gehad maar liever daar afscheid van nemen dan ons jarenlang werk, van de Stichting Rijk Voor Arm zomaar weg te gooien dat zou ons nog meer pijn doen. Niet alleen het Activiteitencentrum gaat nu dicht maar hierdoor ook de Speelgoedbank Leeuwarden heeft nu geen huisvesting meer ook deze kan haar dienst, tot zij een nieuw onderkomen hebben gevonden niet meer uitvoeren, dus de stichting verliest hiermee niet één onderdeel maar zelfs twee!De verjaardagsdoos, het belangrijkste onderdeel van de Stichting Rijk Voor Arm heeft nog een voorraad van dozen om de jarigen in ieder geval tot half september van een verjaardagsdoos te kunnen voorzien op voorraad maar door veel financieel verlies door de Corona virus staat onze kas weer op 0 en moeten we weer op zoek naar nieuwe Sponsoren en Donateurs en zetten we weer diverse acties op touw om ervoor te zorgen dat ook de kinderen na half September hun verjaardagsdoos kunnen krijgen want dat belangrijke werk dient wel door te gaan! Ook hebben we altijd ons Groot Sinterklaasfeest en groot Kerstfeest, ook die willen we proberen dit jaar door te laten gaan, hiervoor hebben we heel veel hulp van U nodig alleen kunnen we dit niet, Samen staan we sterk! Dus: help ons met onze acties zoveel mogelijk als u kunt in welke vorm dan ook! of zet een actie op touw voor de Stichting Rijk Voor Arm wij als Stichting willen u hierbij met alles middelen die wij hebben wel steunen!Wij strijden voor het behoud van de Stichting Rijk Voor Arm helpt u ons mee?Namens het Bestuur en alle vrijwilligers!