Wie zijn wij?

In 2005 zijn we begonnen als "Stichting" Goederenbank Leeuwarden op verschillende locaties in Leeuwarden. Dit onder het mom iedereen van de minima te helpen. Huizen inrichten, kleding uitdelen, speelgoed uitdelen, alles om de mensen weer goed op weg te helpen. Daarbij hadden we ook een "kringloop" winkel waar iedereen terecht kon voor maar hele kleine prijsjes. Inkomsten daarvan gingen uiteraard naar de Stichting waarmee we onder andere weer activiteiten voor konden doen zoals een kerstlunch voor de ouderen, sinterklaasfeest voor de kinderen enz..  Tussen alle werkzaamheden door hoorden wij steeds vaker verhalen van gezinnen met kinderen die echt hulp konden gebruiken. Gezinnen met kinderen die geen verjaardagen konden vieren, want dat kost immers allemaal extra geld. Iets wat er vaak niet is. Dat ging ons natuurlijk enorm aan het hart. Want een kind hoort een onbezorgde jeugd te kunnen hebben. Wij hebben toen ook besloten om ons volledig te gaan richten op de kinderen. We zijn op 18-5-2014 gestopt als "Stichting" Goederenbank Leeuwarden en op 6-6-2014 bij de Notaris officieel op papier gegaan als Officiele Stichting Rijk voor Arm, met als hoofddoel de kinderen van de minima. We begonnen als een groep vrijwilligers die zich het lot hadden aangetrokken van deze groep kinderen en daarna zijn wij, na een goed Bestuur gekozen te hebben, ook meteen aan de slag gegaan om ze te helpen als Stichting. Direct gestart met ideeën te maken over hoe we het zouden moeten aanpakken, hieruit kwam al snel voort dat het ziek melden op school omdat de kinderen jarig waren en de ouders geen geld voor traktatie of feestje hebben, wel het ergste geval was en daarom zijn wij ook direct begonnen met het uitdelen van verjaardagsdozen voor deze groep kinderen zodat zij hun verjaardag kunnen vieren zoals kinderen het horen te vieren, zowel thuis als op school!.

Hoe u uw kind kunt aanmelden voor deze verjaardagsdoos leest u op de pagina "verjaardagsdoos".

Wij zullen ervoor proberen te zorgen dat deze groep kinderen die in Armoede moeten opgroeien dus niet in een sociaal isolement geraken maar sociaal door het leven kunnen gaan.

Wat doen wij?

Wij willen de ervoor waken dat de kinderen die in armoede moeten opgroeien in Nederland, niet in een Sociaal Isolement geraken, dit gaan wij doen door middel van het uitdelen van verjaardagsdozen aan kinderen waarvan de ouders niet het geld hebben om ze een verjaardagsfeestje te geven, en we gaan allemaal activiteiten en evenementen organiseren zodat ook deze groep kinderen hun jeugd beleven zoals zij dit horen te beleven , onbezorgd en niet constant na hoeven te denken over zaken die de ouders aangaan en niet hen, vandaar dat onze slogan is "Laat kinderen, kinderen zijn!".

Activiteiten die wij gaan organiseren voor deze kinderen zijn:

*Groot Sinterklaasfeest

*Groot Kerstfeest

*Bingo

*Knutselmiddag

* Dagjes uit

* Sport en spel activiteiten

* Sportclinic's

en nog veel en veel meer wat we nog willen organiseren.

Doelstelling en Visie:

Het uitleveren van verjaardagsdozen aan kinderen die in armoede moeten opgroeien in Friesland, die dus geen verjaardag kunnen vieren, maar dankzij deze verjaardagsdoos hun verjaardag kunnen vieren zoals het hoort te zijn en activiteiten en evenementen te organiseren voor deze groep kinderen.

Om er zo voor te zorgen dat ook deze groep kinderen weten dat ze erbij horen en ervoor zorg te dragen dat zij niet het gevoel krijgen dat ze een "buitenbeentje" zijn, maar dat ook zij overal aan mee kunnen doen zij zullen hierdoor niet in een sociaal isolement geraken! en hun kindertijd beleven zoals elk kind dit hoort te beleven!