Verjaardagsdoos.

Het ontstaan van de verjaardagsdoos !:

Doordat we te horen kregen dat sommige kinderen zich ziek melden op school op de dag dat ze jarig waren, en dat ze dat alleen maar deden omdat de ouders geen geld hadden voor traktatie op school en voor een feestje thuis, gingen we met zijn allen om de tafel om iets te bedenken om deze situaties te voorkomen. Een doos gevuld met spulletjes voor het feestje thuis en traktaties op school was het gevolg! deze spulletjes doen we in een neutrale doos, zodat de ouders kunnen doen alsof het van hun afkomstig is, dit om een goede verstandhouding tussen ouders en kind te creëren en tot nu toe is dit een groot succes gebleken!

Wat zit er in een verjaardagsdoos?

* Feestslingers

*Ballonnen

* Kaarsjes

*Bordjes

* Bekertjes

* Traktatie voor thuis

* Traktatie voor school

* Reep voor de meester of juf

* Taart

* Een fles Ranja

* Pannenkoekenmix

*Stroop

* Een cadeautje voor de jarige

*Leesboek

De doos heeft een waarde van  € 35,00 euro per doos, dit wordt natuurlijk bekostigd door de Stichting Rijk Voor Arm, welke hiervoor weer afhankelijk is van Sponsoren en Donateurs!

Voor wie is de verjaardagsdoos ?

De doos is speciaal voor de kinderen die in armoede moeten opgroeien in Nederland en dan op het moment nog alleen afdeling Friesland! wiens ouders niet het geld hebben om hun een verjaardagsfeestje te kunnen geven! en welke in de leeftijdscategorie zitten van : 2 jaar t/m 16 jaar.

Hoe kom ik in aanmerking voor zo'n verjaardagsdoos?

Als u als ouders zijnde geen mogelijkheden heeft om uw kind in de leeftijd van 2 jaar t/m 16 jaar een verjaardagsfeestje te kunnen geven zoals het hoort omdat u er financieel niet zo goed voor zit kunt u uw kinderen in deze leeftijd aanmelden bij de Stichting Rijk Voor Arm!.

Hoe doe ik dit?, heel simpel u kunt ze aanmelden via een hulpinstelling of via budgetbeheer of gewoon via deze website door middel van het invullen van de "aanvraag voor een verjaardagsdoos" maar lees wel eerst de voorwaarden voor inschrijving om teleurstellingen te voorkomen. De verjaardagsdoos is slechts voor één jaar, is uw situatie niet veranderd in het jaar daarop dan kunt u weer opnieuw een verjaardagsdoos aanvragen, deze moet dus wel ieder jaar aangevraagd worden! : Denk erom dat u dit tijdig doet!"

Voorbeeld van een uitgegeven verjaardagsdoos!

De Verjaardagsdoos van de Stichting Rijk Voor Arm uitgereikt aan zij die hem nodig zijn!

Vanwege de wet op de Privacy, kunnen we helaas niet vaak laten zien hoe belangrijk deze verjaardagsdoos is voor de kinderen, van deze ouders hebben we echter de foto’s toegezonden gekregen en mogen we ze plaatsen, omdat ook zij vinden dat het werk van de Stichting Rijk Voor Arm heel belangrijk is voor deze kinderen, wij zijn de ouders dan ook heel dankbaar dat we dit kunnen laten zien, want wees nou eerlijk deze blijde kindergezichtjes bij het ontvangen van zo’n verjaardagsdoos is toch echt onbetaalbaar?. Dit is in het jaar 2015 mede dankzij de steun van de zorgverzekeraar de Friesland 200 jaar! We kregen maar liefst € 3000,== voor de verjaardagsdoos, hierdoor hebben wij 100 verjaardagsdozen meer kunnen uitreiken tot een totaal van 188 stuks dus 188 blije kinderen in 2015 !

Dit was dus een hele grote steun voor ons. Maar nu zijn we door alle aandacht die we gekregen hebben groter gegroeid en zitten we dit jaar op maar liefst 279 verjaardagsdoos aanvragen, nu hebben we alle hulp van onze sponsoren nog meer nodig dan ooit! Toch is de Stichting Rijk Voor Arm ontzettend blij en dankbaar dat het tot nu toe steeds gelukt is om zoveel van deze blijde kindergezichtjes te hebben kunnen veroorzaken met de verjaardagsdoos! En spreken we de wens uit dat onze sponsoren en eventuele nieuwe sponsoren ons ook dit jaar weer zo geweldig zullen steunen als het vorige jaar, want 178 verjaardagsdozen was een geweldige prestatie, maar dit jaar zullen we ons moeten overtreffen met maar liefst 100 stuks meer!

Met behulp van al onze sponsoren en nieuwe sponsoren zullen we ook dit jaar weer de strijd aangaan en   voor deze kinderen de dag van hun leven te bezorgen met een geweldige verjaardagsdoos voor hun   verjaardagsfeestje op school en thuis! zodat ook zij hun verjaardag kunnen vieren zoals ieder kind het   hoort te vieren arm of rijk!