Even een Update!

Gepubliceerd op 29 januari 2018 om 14:13

Wij hebben nu een activiteitencentrum ontwikkeld waarmee we dus het hele gezin kunnen helpen, waar we eerst alleen op kwamen voor de kinderen die in armoede moeten opgroeien in Friesland.
Wat gaan we hier doen?
Het gaat gebruikt worden als kantoor en thuisbasis van de Stichting Rijk Voor Arm, er wordt een gedeelte ingericht als ruimte voor de verjaardagsdoos hierin liggen alle spullen die nodig zijn voor de verjaardagsdoos te vullen en klaar te maken voor verzending, dit kan iedereen bezichtigen. Er zal een kantoor annex spreekruimte ingericht worden waar u op afspraak, dagelijks van 11.00 uur tot 16.00 uur terecht kunt voor allerlei vragen, inlichtingen of inschrijving.
De grote zaal zal ingericht gaan worden voor de activiteiten overdag is dit meestal voor de kinderen, we gaan namelijk allemaal activiteiten voor de kinderen uitvoeren in verschillende leeftijdsgroepen de groep 4 en 5 jarigen, de groep 6 en 7 jarigen, de groep 8 en 9 jarigen, de groep 9 en10 jarigen en de groep 11 en 12 jarigen en misschien dat we in de toekomst nog wat willen ontwikkelen voor de groep van 13 t/m 16 jarigen indien mogelijk.
Elke woensdagmiddag zal er van 13.00 uur tot 16.30 uur een hobbymiddag zijn hier kunnen kinderen van 4 t/m 12 jaar de gehele middag bezig zijn met wat zij maar willen bijvoorbeeld: knutselen, puzzelen, spelletjes doen, computeren, enz. enz. Verder zullen hier diverse activiteiten en evenementen georganiseerd worden zoals: talentenjacht, filmmiddag, toneel spelen, kinderdisco, kinderbingo, koken met kinderen verjaardag feestjes enz. enz.
Ook zullen bij mooi weer buitenactiviteiten georganiseerd gaan worden.
Daarnaast gaan we zoals gezegd ook wat voor de ouders doen, dit gaat op de avonden gebeuren, we zullen diverse dingen organiseren voor hen zoals : cursussen : cursus koken, met weinig geld toch een gezonde maaltijd op tafel krijgen, cursus omgaan met weinig geld, hulp en raad bij het invullen van bepaalde formulieren, hobbygroep, verzamelgroep, praatgroep, en 1 keer per week een Sociaal Café waar iedereen welkom is enz. enz.
Diverse clubs zoals een dartclub, klaverjasclub, biljartclub, tafeltennisclub, hobbyclub, kookclub, bloemschikclub noem maar op alle mogelijkheden zijn bij ons aanwezig en kunnen op verzoek georganiseerd worden.
We gaan hier ook evenementen organiseren, waarbij de opbrengst volledig naar de verjaardagsdoos van de Stichting zal gaan, ook gaan we de grote zaal indien mogelijk verhuren voor bijvoorbeeld een verjaardagsfeest, kleine receptie, jubileum enz., alles is bespreekbaar voor inlichtingen hierover of boekingen kunt u contact opnemen met de Stichting Rijk Voor Arm via Email : info@rijkvoorarm.nl , of via telefoon : 06-19626890 of gewoon even langskomen tijdens openingstijden op het kantoor van de Stichting Rijk Voor Arm Soldatendijkje 2, 8926 JM Leeuwarden.
De opbrengst van de verhuur van de grote zaal gaat volledig naar de verjaardagsdoos van de Stichting Rijk Voor Arm, hiermee hopen wij een buffer te kunnen creëren voor de verjaardagsdoos, zodat we dit kunnen blijven doen ook in moeilijkere tijden, kortom een feestje voor een feestje!
Nu bent u een beetje op de hoogte van wat er zoal staat te gebeuren in ons activiteitencentrum,  we gaan het reuze gezellig maken op het Soldatendijkje 2 te Leeuwarden the place to be!