5 Mei Bevrijdingsdag !

Gepubliceerd op 30 april 2021 om 12:20

Eén klein gebaar om 5 mei (bevrijdingsdag) toch niet zomaar aan ons voorbij te laten gaan....

OP 5 MEI VIEREN WE DE BEVRIJDING VAN NEDERLAND IN 1945 EN DAT WE SINDSDIEN IN VRIJHEID LEVEN. OOK STAAN WE DIE DAG STIL BIJ DE WAARDE VAN VRIJHEID, DEMOCRATIE EN MENSENRECHTEN.

Normaal gesproken worden er in heel het land op 5 mei Vrijheidsmaaltijden georganiseerd. Klein, groot, met lokale lekkernijen of culinaire hoogstandjes. De maaltijden zijn er in alle vormen en maten. De kern van de Vrijheidsmaaltijd is een bijzondere ontmoeting aan de eettafel, waarbij de gasten over vrijheid en onvrijheid spreken: thema’s waar je niet dagelijks bij stilstaat en waar je bij uitstek op Bevrijdingsdag aandacht aan kan geven. In verband met de coronamaatregelen is het in 2021 niet mogelijk om met grote groepen samen te komen, daarom is er een alternatief: de Vrijheidsmaaltijdsoep.

Stichting Rijk Voor Arm en sc. Leovardia  heeft van het 4/5 mei comité 50 maaltijdsoepen ontvangen. Wanneer u in aanmerking wilt komen voor deze soep, graag mailen naar info@stichtingrijkvoorarm.nl

De bezorging van deze speciale soepen door het 4/5 mei comité, zal op een ludieke manier plaatsvinden. Uiteraard bent u ook hierbij van harte welkom! Wij ontvangen u graag in/bij de Leoveste op 5 mei vanaf 10:00 uur. Vergeet u zich niet aan te melden?