Wat is de belangrijkste dag in het leven van een Kind?

Gepubliceerd op 16 oktober 2018 om 14:59

Wat is de belangrijkste dag in het leven van een Kind?

Dat is natuurlijk zijn/haar verjaardag!

Als kind kom je al heel enthousiast en blij uit bed op deze dag, omdat je weet dat het vandaag jouw dag is! vandaag draait alles een keer om jouw!

* de kamer is mooi en zeer feestelijk versierd,

* je krijgt van je ouders traktie mee naar school om uit te kunnen delen en natuurlijk een reep voor de meester of juf,

* na schooltijd komen wat vrienden/vriendinnen bij je thuis om het verjaardagsfeestje met jouw te kunnen vieren,

* er staat een lekkere taart op je te wachten bij thuiskomst,

* je krijgt allemaal leuke cadeautjes,

* zodat jij 's avonds uitgeteld en zeer tevreden naar bed gaat, nog even ligt na te dromen over deze geweldige verjaardag en je ziet alweer uit naar volgend jaar.

en zo hoort het toch ook te zijn? op deze manier je verjaardag te vieren? zoals elk kind? of kan het ook anders? het antwoord is helaas "Jazeker kan het anders!"

Ruim 400.000 kinderen die in armoede op moeten groeien in Nederland kunnen hun verjaardag niet vieren, gewoon omdat de ouders geen of te weinig geld om handen hebben om een verjaardagsfeestje te kunnen betalen.

Kinderen begrijpen deze situatie wel, maar willen niet op school vertellen aan hun vriendjes en vriendinnetjes waarom zij geen verjaardagsfeestje of zelfs maar traktatie kunnen geven zodoende melden ze zich dus liever ziek op school op wat voor hen de mooiste dag van het jaar zou moeten zijn, namelijk hun verjaardag.

Dit kunnen en mogen wij toch niet toestaan?

De Stichting Rijk Voor Arm is dit ook niet van plan, wij vinden dat elk kind het recht heeft om zijn/haar verjaardag te kunnen vieren zoals zij dit horen te vieren!

Daarom geeft de Stichting Rijk Voor Arm een verjaardagsdoos, welke geheel gevuld is met allemaal artikelen om zowel thuis als ook op school hun verjaardag te vieren zoals zij dit horen te vieren! Ook is de verjaardagsdoos nog mooi aangevuld met een echte slagroomtaart gesponsord door Banketbakkerij Salverda uit Leeuwarden, voorzien van naam en leeftijd om het nog persoonlijker te maken en de jarige te laten zien dat ook zij/hij wel degelijk meetelt! en tot slot ook nog een lekker schaaltje worst, gesponsord door Slagerij Smit, om het feestje compleet te maken.

De Stichting Rijk Voor Arm is een stichting die geen subsidies ontvangt en dit werk dus alleen maar kan doen dankzij de Sponsoren en Donateurs! en dit al vijf jaar lang met succes elk jaar halen we weer de aanvragen we leveren elk jaar gemiddeld zo'n 300 á 400 verjaardagsdozen uit door geheel Friesland! voor het jaar 2019 zijn nu al zoveel aanvragen ingediend dat we nu al over een record aantal kunnen spreken!

Wij zijn dan ook alle Sponsoren en Donateurs ontzettend dankbaar, zonder hen was ons werk onmogelijk wij zullen ons werk volhouden als ook jullie ons zullen blijven steunen! Wij zijn dan ook ontzettend trots en blij op alle kerken, verenigingen, scholen, bedrijfsverenigingen, bedrijven en alle particuliere giften die wij de afgelopen vijf jaren hebben mogen ontvangen dankzij al deze giften hebben wij ons werk kunnen doen Hulde, hulde, hulde!!!!!!

wilt u ook de Stichting Rijk Voor Arm steunen als Sponsor of Donateur? Want alleen met uw Hulp kunnen wij 2019 ook weer succesvol afsluiten! Steun de Actie : "Steun de verjaardagsdoos van de Stichting Rijk Voor Arm"!
Alvast bedankt voor uw hulp!