Vrienden van de Verjaardagsdoos!

Vrienden van de Verjaardagsdoos is een onderdeel van de Stichting Rijk voor Arm en heeft als doelstelling met elkaar ervoor te zorgen dat de kinderen hun verjaardag kunnen vieren zoals zij dit horen te vieren, zowel thuis als op school!

Wat zijn Vrienden van de Verjaardagsdoos ?

Vrienden van de Verjaardagsdoos zijn particulieren of bedrijven die de Stichting Rijk Voor Arm helpen willen met hun werk namelijk het uitgeven van Verjaardagsdozen aan kinderen die in Armoede moeten opgroeien in Friesland !, door een Verjaardagsdoos á € 35,00 te doneren!

Waarom Vriend van de Verjaardagsdoos worden?

Omdat ook u graag wilt dat ieder kind zijn verjaardag kan vieren zoals zij dit horen te vieren arm of rijk, en dat geen kind zich meer hoeft ziek te melden van school op de dag dat zij jarig zijn. De Verjaardagsdoos wordt namelijk niet gesubsidieerd door Gemeente, Provincie of het Rijk en draait dus volledig op Sponsors en Donateurs en niet te vergeten de vrijwilligers natuurlijk!

Hoe wordt u Vriend van de Verjaardagsdoos?

U kunt zich aanmelden door middel van een mailtje naar info@stichtingrijkvoorarm.nl onder vermelding van "Lid worden van vrienden van de Verjaardagsdoos" en u doneert een verjaardagsdoos á € 35,00 op rekeningnummer :NL39INGB0006507242 t.n.v. de Stichting Rijk Voor Arm o.v.v. "Vrienden van de Verjaardagsdoos" en u bent lid van Vrienden van de verjaardagsdoos!

Wat krijgt U als lid van Vrienden van de Verjaardagsdoos?

Wij zijn ontzettend blij met de club van Vrienden van de Verjaardagsdoos en willen dit natuurlijk ook aan u laten blijken door middel van onze dank te betuigen op de volgende manier:

* Als lid van Vrienden van de Verjaardagsdoos krijgt u natuurlijk altijd de grootste dank van de kinderen die dankzij uw lidmaatschap de verjaardag kunnen vieren zoals zij dit horen te vieren dus vele blije gezichtjes!

* Als lid van Vrienden van de Verjaardagsdoos komt u voor op de lijst "Vrienden van de Verjaardagsdoos" met naam en woonplaats (geen andere gegevens), mocht u dit niet willen dan kunt u dit aangeven bij aanmelding van uw lidmaatschap!

Ook bedrijven kunnen vriend van de Verjaardagsdoos worden!

Wij zijn natuurlijk ook zeer blij met bedrijven die Vrienden van de Verjaardagsdoos willen worden als bedrijf kunt u dit als volgt doen: stuur een mail naar info@stichtingrijkvoorarm.nl onder vermelding van bedrijfsvriend van de Verjaardagsdoos!

Als bedrijf wordt u lid van de Vrienden van de Verjaardagsdoos door het doneren van minimaal 10 verjaardagsdozen voor 1 jaar dus 10 x € 35,00 = € 350,00, u kunt hiervoor desgewenst een factuur van ons voor ontvangen natuurlijk.

Wat krijgt U als bedrijfsvriend van Vrienden van de Verjaardagsdoos?

Wij zijn ontzettend blij met de club van Vrienden van de Verjaardagsdoos en willen dit natuurlijk ook aan u als bedrijfsvriend laten blijken door middel van onze dank te betuigen op de volgende manier:

* Als bedrijfsvriend van Vrienden van de Verjaardagsdoos krijgt u natuurlijk altijd de grootste dank van de kinderen, 10 kinderen die dankzij uw lidmaatschap de verjaardag kunnen vieren zoals zij dit horen te vieren dus vele blije gezichtjes!

* Als bedrijfsvriend van Vrienden van de Verjaardagsdoos komt u voor op de lijst "Vrienden van de Verjaardagsdoos" met naam en woonplaats en uw bedrijfslogo.

Wat is een Verjaardagsdoos?

Een verjaardagsdoos is een grote doos boordevol met spulletjes om een kind zijn/haar verjaardag te kunnen vieren zoals zij dit horen te vieren net als elk kind in Nederland!

Wat zit er in een verjaardagsdoos?

* Feestslingers

* Ballonnen

* Bordjes

* Bekertjes

*Kaarsjes

* Traktatie voor thuis

* Traktatie voor school

* Reep voor de meester of juf

* Een fles Ranja

* Pannekoekenmix

*Stroop

*Leesboek

* Een cadeautje voor de jarige

* Taart

* en steeds vaker kunnen we de doos aanvullen met spulletjes die we aangeboden krijgen via sponsoring van diverse bedrijven uit Leeuwarden en omgeving.

De basis verjaardagsdoos heeft een waarde van  € 35,00 euro per doos, dit wordt natuurlijk bekostigd door de Stichting Rijk Voor Arm, welke hiervoor weer afhankelijk is van Sponsoren en Donateurs!

Voorbeeld van een verjaardagsdoos!

Voor wie is de Verjaardagsdoos?

De verjaardagsdoos is speciaal, door de Stichting Rijk Voor Arm ontworpen, voor de kinderen wiens ouders door omstandigheden geen financiële mogelijkheden hebben om hun kind een verjaardagsfeestje te kunnen geven.

Waarom een Verjaardagsdoos?

Omdat de ouders door omstandigheden geen financiële mogelijkheden hebben om een verjaardagsfeestje te kunnen geven aan hun kind, melden de jarige kinderen hun vaak ziek voor school op de dag van hun verjaardag, zij melden zich liever ziek op school op deze dag, dan dat zij moeten uitleggen waarom zij geen verjaardagsfeestje kunnen geven, of zelfs niet eens kunnen trakteren!. Ook zullen deze kinderen niet naar verjaardagsfeestjes van anderen gaan omdat zij hiervoor niet worden uitgenodigd! zo wordt een Sociale uitsluiting gecreëerd, dit wil de Stichting Rijk Voor Arm voorkomen en daarom is de verjaardagsdoos ontwikkeld!