Wat kunt u voor ons doen?

Speelgoed Doneren?

Wilt u als particulier of bedrijf, speelgoed doneren aan de Speelgoedbank Leeuwarden? Dan kunt u van maandag tm vrijdag even contact met ons opnemen via tel. : 06-17007806 of mailen na info@stichtingrijkvoorarm.nl

Wij stellen nieuw,  ongebruikt speelgoed zeer op prijs! Maar natuurlijk is ook gebruikt speelgoed wat nog zeker een tweede kans verdiend ook van harte welkom! Mits het heel, schoon en compleet en onbeschadigd is.

Speelgoed krijgt door De Speelgoedbank Leeuwarden een tweede leven en beland niet in de vuilnisbak of onder een dikke stoflaag op zolder. De mooie herinneringen van de verjaardags- of kerstcadeaus worden via de Speelgoedbank doorgegeven aan kinderen die anders niet met dit speelgoed zouden kunnen spelen. Met compleet en schoon “uitgespeeld” speelgoed kan nog prima worden verder gespeeld!

De vrijwilligers van de Speelgoedbank Leeuwarden selecteren met zorg het gedoneerde speelgoed, maken het schoon en presenteren het op een speelse en aantrekkelijke manier in de winkel.

Voor de donatie van speelgoed hebben we een aantal richtlijnen:

Goed en bruikbaar en compleet speelgoed

Nieuw speelgoed

Puzzels, spellen in doos compleet

Op het moment hebben we een stop op het inleveren van knuffels doordat we die in overvloed ontvangen!

Brengt u het liefst het speelgoed in dozen zodat we wat makkelijker kunnen stapelen als we wat op moeten slaan.

Voor bedrijven :

Er wordt ons ook heel vaak door bedrijven in plaats van sponsoring in geld, sponsoring in natura gedaan.
Hierbij moet gedacht worden aan overtollige voorraden, voorraden die al veel te lang in het magazijn liggen of voorraden die enigszins beschadigingen aan de verpakkingen hebben en dus niet meer verkoopbaar zijn of een andere reden. Dit speelgoed wordt aan ons gedoneerd in plaats van geld, hier zijn wij natuurlijk ontzettend blij mee en kunnen we daar weer vele kinderen blij mee maken.
Indien u iets hiervan heeft aan te bieden kunt u contact opnemen met mevrouw E. de Jong, via tel. nr: 06-17007806.

Ook zijn wij dringend op zoek naar Sponsoren die een bijdrage of een donatie willen doen om de kosten te kunnen dekken die de Speelgoedbank Leeuwarden moet maken om de Speelgoedbank Leeuwarden in stand te houden.

Donaties of Sponsoring?

De Speelgoedbank Leeuwarden is een organisatie die (nog) geen subsidie ontvangt van het Rijk, de Provincie of Gemeente, en zijn dus geheel afhankelijk van Donaties en Sponsoring van particulieren en het bedrijfsleven.

Hoe kunt u ons helpen als particulier ?

* U kunt een actie tot inzameling van speelgoed starten, indien u onze hulp hierbij nodig bent kunt u ten alle tijde contact met ons opnemen hierover, wij kunnen ondersteunen met info materiaal van de Speelgoedbank Leeuwarden.

* U kunt een actie tot inzameling van geld starten, indien u onze hulp hierbij nodig bent kunt u ten alle tijde contact met ons opnemen hierover,  wij kunnen ondersteunen met info materiaal van de Speelgoedbank Leeuwarden.

* U kunt ook "vriend(in) van de Speelgoedbank Leeuwarden" worden, door middel van een donatie van 35,00 bent u een "vriend(in) van de Speelgoedbank Leeuwarden", die 35 euro kunt u ook voldoen in een maandelijkse overschrijving van 5 euro per maand op Nl39INGB0006507242 t.n.v. Stichting Rijk Voor Arm onder vermelding van "vrienden van de speelgoedbank".

Hiermee steunt u de Speelgoedbank Leeuwarden voor het aanschaffen van speelgoed voor de kinderen waar niet zo veel speelgoed van binnen komt ( 9 t/m 16 jaar)