Huis aan Huis Collecte gaat niet door!!

Gepubliceerd op 28 september 2015 om 14:13

Wij van de Stichting Rijk Voor Arm hadden voor onze Aktie "Friesland steunt de Stichting Rijk Voor Arm" hadden een huis aan huis collecte in onze planning staan in de week van 25 t/m 31 Oktober, maar deze kan helaas niet doorgaan!. De Gemeente Leeuwarden heeft besloten om de kleine Goede Doelen niet meer te steunen met een huis aan huis collecte in de Gemeente Leeuwarden, althans men heeft besloten dat Goede Doelen die een collecte willen houden in de Gemeente Leeuwarden, hetCBF Keurmerk moeten hebben!, ik zal in het kort even vertellen wat dit inhoud om een CBF Keurmerk te krijgen moet je aan een aantal verplichtingen voldoen; transparantheid, dit is niet zo moeilijk, zijn dezelfde regels aan verbonden als voor het verkrijgen van de ANBI status, waar ik ook zeer voor ben, de donateurs moeten weten wat er met hun geld gebeurt, en moeten dit ook kunnen controleren, geen probleem dus!, maar het grote struikelblok voor een klein Goed Doel is het volgende: buiten de transparantheid moet het Goede Doel een lidmaatschap betalen bij de eerste aanvraag voor een CBF Keurmerk van € 3025,00 Euro, welk Goed Doel die afhankelijk is van Sponsoring en Donaties kan dit in godsnaam? dit betekent € 3025,00 betalen en hopen dat dit bedrag terug zal komen via de Collectes? € 3025,00 dat betekent voor ons 100 verjaardagsdozen die wij niet uit kunnen geven!
Dit zijn wij absoluut niet van plan, dus moeten wij een andere actie bedenken! wij hebben nog de hulp van de Supportactie, dit is een onderdeel van de Grote Clubactie en deze helpt wel de kleine stichtingen en verenigingen.
Doe mee aan de Supportactie en ga naar www.supportactie.nl en meld u aan als sponsor voor de Stichting Rijk Voor Arm, voor slechts € 5,50 per lot steunt u de Stichting Rijk Voor Arm en kunt u ook nog eens mooie prijzen winnen, waaronder zelfs een nieuwe auto! van deze € 5,50 per lot gaat er € 4,40 naar de Stichting Rijk Voor Arm, we hebben nog zo'n 20 boeken van "Liwwadder Ferhaaltsjes deel 2" bij laten maken en geven aan elke 5e inschrijver van deze loterij een boek van Simon de Jong! dus alle reden om mee te doen? Steun de Stichting Rijk Voor Arm!