Het grote Kerstfeest 2016 !

Het grote Kerstfeest 2016! van de Stichting Rijk Voor Arm, is weer een groot succes feest geweest!
Zaterdag 17 December hebben de kinderen weer een geweldig feest gehad met muzikale begeleiding van Marco-janet Kuilder #theblizzards en Flons Kerstspons die de kinderen geweldig heeft bezig gehouden, de kinderen konden allemaal een kerststukje maken voor hun ouders en natuurlijk kwam ook de Kerstman om de cadeautjes uit te delen en even met de kinderen op de foto te kunnen, de ouders maar zeker de kinderen hebben zich opperbest vermaakt op deze middag en kregen nog wat lekkers mee naar huis om het feest compleet te maken.
Wij van de Stichting Rijk Voor Arm willen ook onze dank uitspreken aan Marco-janet Kuilder #theblizzards, Flons Kerstspons en de Kerstman en alle vrijwilligers, allemaal hartelijk dank voor jullie inzet op dit prachtige feest wij wensen iedereen een hele fijne Kerstdagen en een gelukkig maar vooral gezond 2017 tot slot toe!
Graag tot volgend jaar op het Grote Kerstfeest 2017!. hier volgen nog enkele foto's van het feest in onze Fotoalbum kunt u er nog meer vinden.

Afgelopen zaterdag 26 november hebben we weer het Grote Sinterklaasfeest 2016 gehouden. Het was een geweldig feest waar de kindertjes zich echt hebben vermaakt, ze hebben met zijn allen gezocht naar zwarte Piet en nadat ze hem gevonden hadden kon het feest pas echt beginnen, en feest hebben ze echt wel gehad.
Aan het einde kreeg ieder kind zijn/haar cadeautje gekregen en toen ging Sint en Pieten weer verder, het is tenslotte een hele drukke tijd voor hen er zitten nog vele kindertjes op hen te wachten.
Dus met een "dag sinterklaasje daaaaag" gingen de Sint en zijn Pieten weer op reis, toen iedereen naar huis toe gingen kregen zij nog een zakje snoep mee voor thuis en mochten ze nog een klein cadeautje grabbelen uit de ton en ging ieder kindje met een lach van oor tot oor weer op naar huis.
Wij hopen dat de kinderen en de aanwezige ouders een hele luke middag hebben gehad, wij van de Stichting Rijk Voor Arm hebben in ieder geval ontzettend genoten van al deze blije kindersnoetjes !
En hierbij wil het bestuur graag weer iedereen bedanken voor hun inzet om deze ongelooflijke middag weer mogelijk te hebben kunnen maken:
Wij spreken onze grote dank uit aan :
De HofSint Productions, Sint die weer de tijd heeft genomen om bij ons te zijn met zijn Pieten, Theater Duo Adyrf, die de kinderen weer ontzetten goed wist te vermaken met hun geweldige show, onze Hoofdsponsor Connecting Hands, voor het beschikbaar stellen van de geweldige locatie in de Schrans Kerk, onze sponsor ProQlant, die samen met de donateurs voor de cadeautjes hebben gezorgd en al onze vrijwillige medewerkers die met plezier alles in goede banen hebben geleid. ALLEMAAL HARTELIJK BEDANKT!, zonder jullie hadden we dit feest niet kunnen maken!!!!!!!!!.

Hier zijn enkele foto's van het feest, in onze Fotoalbum hebben we nog meer foto's !

Kerstfeest 2015 !

zo even een kleine impressie van onze Kerstmiddag van de Stichting Rijk Voor Arm, in het leukste winkeltje van Leeuwarden de van alles en nog wat sjop! op de Voorstreek 48 te Leeuwarden. Oh hohoho wat was het gezellig!!!!vele liefe kindertjes kwamen vol verwachting hun cadeautje ophalen en natuurlijk wilden ze graag met de Kerstman op de foto, die speciaal voor deze middag de hele middag aanwezig was om de kindertjes te verblijden met een mooi cadeautje, de kindertjes kregen wat lekkers, wat lekker drinken een cadeautje van de Kerstman en later nog wat lekkers mee voor naar huis. En ook aan de ouders werd gedacht onder het genot van een lekker bakkie koffie/thee of een warme chocolademelk konden ze nog even een gesprekje met leden van het bestuur of andere lotgenoten aangaan, terwijl de kinderen genoten van hun kerstfeest,  hier een paar fototjes van deze leuke middag in ons Fotoalbum staan nog veel meer..........

Het Grote Sinterklaas feest van de Stichting Rijk Voor Arm op 28 November 2015!

Op 28 November 2015 was het dan eindelijk zover "het Grote Sinterklaasfeest" van de Stichting Rijk Voor Arm ging van start. 75 kinderen werden uitgenodigd door de Stichting Rijk Voor Arm om gezamenlijk een groot feest te vieren alle kinderen werden verzameld op onze mooie locatie de "Schrans Kerk" op de Schrans te Leeuwarden, deze prachtige locatie werd ons beschikbaar gesteld door onze Hoofdsponsor "Connecting Hands" te Leeuwarden waarvoor onze hartelijke dank!

Hier werden ze bezig gehouden door het geweldige duo " Adyrf" uit Akkrum, die een geweldige show in petto had voor de kinderen en dit werd aangeboden door Adyrf , waarvoor ook onze hartelijke dank!, zij wisten met hun show de spanning voor de kinderen op de juiste manier op te bouwen in afwachting op de jarige........ inderdaad Sinterklaas en zwarte piet!

Ook Jeugdcircus Saranti wilde graag hun bijdrage leveren aan het Grote Sinterklaasfeest , waarvoor wij het Jeugdcircus Saranti heel dankbaar zijn, zij leverden ons de stelt-pieten, de acrobaat-pieten en gaven een geweldige show weg aan de kinderen die natuurlijk nog steeds in spanning zaten te wachten op Sinterklaas, maar die geweldig werden bezig gehouden door al dit vertier.

En ja hoor toen was het eindelijk zover!, daar kwam eindelijk waar alle kindertjes op gewacht hadden, en onder gezang van "Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht" uit volle borst, Sinterklaas en zwarte piet, nou nu kon het feest beginnen en dat gebeurde ook er werd veel gezongen, gedanst, acrobatische toeren uitgehaald en veel, heel veel plezier gemaakt!

Sinterklaas begon aan het einde met het uitdelen van alle cadeautjes voor alle 75 kinderen en riep de kinderen om beurten naar zich toe om zijn/haar cadeautje op te halen, wat een verschrikkelijk mooi gezicht was dit al die blijde kindergezichtjes bij het uitpakken van hun cadeautje!

Toen aan het einde ging Sinterklaas en zijn zwarte pieten onder het gezang van "dag Sinterklaasje daaaaaag, daaaaaaag zwarte piet" weer op reis naar Spanje! de kindertjes voldaan met de buikjes vol van drinken en lekkers achter latend!

Ieder kind ging met een smile van oor tot oor zeer tevreden naar huis, bij het verlaten van het pand kregen ze nog wat lekkers mee voor thuis en spraken wij de hoop uit om ze volgend jaar weer allemaal terug te zien.

Het was een geweldige middag en dit is allemaal mede mogelijk gemaakt door :

Connecting Hands ; voor de geweldige locatie ,

Theatergroep Adyrf ; voor de geweldige show voor de kindertjes,

Jeugdcircus Saranti ; voor de geweldige stelt-pieten en acrobaat-pieten,

De Hofsint ; de belangrijkste natuurlijk niet te vergeten Sinterklaas en zijn zwarte pieten,

en de Vrijwilligers van de Stichting Rijk Voor Arm, die de gehele dag druk bezig zijn geweest voor de kindertjes om ze de dag van hun leven te bezorgen.

Wij willen namens het gehele Bestuur iedereen hartelijk danken, zonder jullie was het niet zo'n geweldig feest geweest HARTELIJK BEDANKT!

Op 08 Juni 2015 was het dan zover, toen hebben wij de 100 ste verjaardagsdoos uitgereikt!

Hiermee hebben wij dus in één jaar tijd 100 ingeschreven kinderen heel blij op hun verjaardag kunnen maken, triest dat dit moet in zo'n welvarend land als Nederland, maar toch heel mooi dat wij dit hebben bereikt! 100 kinderen die anders niet hun verjaardag zouden kunnen vieren zoals het hoort en die zich anders waarschijnlijk ziek hadden gemeld op school op die dag, omdat de ouders niet de financiën hebben om de kinderen de verjaardag te laten vieren zoals het hoort! dit vinden wij verschrikkelijk want je jeugdtijd is éénmalig en kan je niet meer overdoen! om deze kinderen niet in een sociaal isolement te laten geraken hebben wij de verjaardagsdoos speciaal voor hen!

Want laten we eerlijk zijn, waar kijk je als kind zijnde altijd vol verlangen naar uit? inderdaad je verjaardag!

We geven de verjaardagsdoos altijd in een neutrale doos (zonder reclame van de Stichting) zodat de ouders het feestje in gang kunnen zetten alsof zij dit georganiseerd en betaald hebben, dit om de verstandhouding tussen kind en ouders te vergroten, de dankbaarheid van zo'n kind naar zijn ouders zal groot zijn!

Zo'n verjaardagsdoos kost de Stichting € 35,00 per kind, daarom zult u begrijpen dat het budget van de stichting aardig is gekrompen! wij zijn een stichting die (nog) geen subsidie van de Gemeente, de Provincie of het Rijk krijgen en dus helemaal afhankelijk zijn van donaties en sponsoring van het bedrijfsleven en particulieren!

We weten nu al dat de verjaardagsdoos in het komende jaar waarschijnlijk verdubbelt uitgeleverd gaat worden, daarom houden we nu acties om ervoor te zorgen dat we dit wel weer kunnen realiseren!, hierbij hebben we natuurlijk uw hulp nodig, steun de acties van de Stichting daarom allemaal. ook om ervoor te zorgen dat de andere activiteiten/evenementen die nog op stapel staan doorgang kunnen vinden, met bijvoorbeeld de Grote Sinterklaasfeest en het Grote Kerstfeest die absoluut doorgang moeten vinden, wij doen onze best, als u dit nu ook wilt doen?